Percy Jackson: Vojna bohov a Taký nostalgický článok, čo sa hrá na recenziu

• Názov série: Percy Jackson
• Žáner: Young Adult, Fantasy
• Hodnotenie na Goodreads: 4.47
• Vydavateľstvo: Fragment
• Počet strán: 414 strán
• Postavy: Percy, Annabeth, Grover, Nico

Príbeh Percyho Jacksona vrcholí piatym, záverečným dielom série. Percy si vypočuje dávne temné proroctvo, ktoré mu všetci tak dlho tajili. Konečne sa ukáže, kto stojí na strane dobra a kto sa pridal k vládcovi temnôt, kto vojnu neprežije a kto z nej vyjde ako hrdina. Zápas o zachovanie civilizácie sa začína!

Séria o polobohovi Percym Jacksonovi sa končí piatou knihou, ktorá nesie názov Vojna bohov. Veľkolepý príbeh popretkávaný prepracovanou gréckou mytológiou sa tak dočkal očakávaného finále a autor - Rick Riordan svoju úlohu zvládol bravúrne. Aj do pätice.

Po vypočutí proroctva leží na Percyho ramenách bremeno osudu ľudstva a osudu Olympu. Teda, v prípade, že je práve Percy hrdinom, o ktorom sa v ňom hovorí. Bohovia stoja na prahu veľkej vojny proti Kronovi, ale len dovtedy, kým sa im nepostaví ich dávny a obávaný nepriateľ. A tak sa zdá, že to všetko zostáva na Percym, Annabeth a ich priateľoch. Ako to všetko nakoniec dopadne?

Do piateho Percyho som sa začítala po pekne dlhej dobe, čo ubehla od dočítania štvrtého dielu - Boja o labyrint. Tak trochu sa mi už podarilo zabudnúť, o čo tu beží a takmer mi z hlavy vyšumel skvelý štýl písania pána Riordana. A poviem vám, nechýbalo veľa a rozplakala by som od šťastia z toľkých úžasných a skvelo opísaných oblúd a v neposlednom rade aj milých a vtipných hlášok. (Kde len na to ten autor chodí?) Takže si ma aj po roku opätovne úplne získal a priklincoval k svojmu príbeh... a jazda sa mohla začať.

Lebo toto jazda bola! Čo strana, to akcia. Celá kniha je vlastne jeden veľký boj a vy nemáte ani sekundu na to, aby ste sa nudili. A ak sa niekde stane, že má Percy chvíľu času... venuje sa Annabeth a dokonca tu môžete nájsť aj slabé náznaky romantiky. Ale predsa, medzi Percym a Annabeth to iskrí. Vlastne je to veľmi príjemná zmena po všetkých tých sladkých romantických dvojiciach, čo sa na nás valia z každej literárnej strany. Navyše sa tu paralelne odvíjajú ďalšie hlboké vzťahy, nie vždy romantického charakteru, ale napriek tomu ste zvedaví, ako to nakoniec dopadne. Akú úlohu v príbehu zohraje Rachel? Je Luke naozaj taký diabolský? A tak podobne. Zaručujem vám, že odpovede dostanete na všetky otázky a knihu zaklapnete úplne čitateľsky spokojní. A možno vám aj spadne nostalgická slzička, pretože ste Perycho "videli" vyrastať, porazili ste s ním jeho prvú obludu (hej, minótaurus!), spoznali ste kopec skvelých... polobohov, satyrov, kyklopov a bohov, čo-to ste sa priučili (by ste pozerali, že ako mi Percy pomohol na písomke z dejepisu!) ale predovšetkým ste sa čitateľsky vyžili a našli si druhú potterovskú lásku. No, to už asi hovorím za seba. :)

A akosi som začala veriť v kompletné filmové spracovanie tejto knižnej série, lebo všetky tie bytosti a vecičky okolo gréckej mytológie sú úplne fascinujúce a Logan Lerman sa mi ako Percy celkom pozdáva. Ale to už kecám... Len vás chcem ešte oboznámiť s ďalšou sériou od tohto autora, v ktorej sa vraj vyskytuje aj Percy - séria Bohovia Olympu. Takže, ak sa vám páčil Percy Jackson, rozhodne siahnite aj po tejto sérii (tak ako ja :D).
Nuž, a nakoniec... ak ste ešte nebodaj nečítali túto sériu, neváhajte ani sekundu a vrhnite sa na ňu. Nenechajte sa zastrašiť tým, že je to séria určená pre vekovú skupinu niečo nad jedenásť - Rick Riordan dokáže svojim písaním zaujať deti, tínedžerov aj dospelých!

Dávam lajkov.