streda, 9. júla 2014

30 - DAY BOOK CHALLENGE

Pozor, pozor!
Rozmýšľala som ako to tu na blogu počas leta trochu oživiť, predsa len má každý viac času aj na počítač (tablet, mobil, notebook, čokoľvek s pripojením na internet :D) a je väčšia pravdepodobnosť, že bude blúdiť po blogoch (mhm, vlastná skúsenosť). 
A ako som tak surfovala na internete, našla som túto skvelú tridsaťdňovú výzvu a vedela som, že je pre mňa ako stvorená! 
Ale keďže som tak trochu rebel, výzvu nebudem vypĺňať každý deň. Predpokladám. Ale budem sa snažiť aktualizovať túto "rubriku" čo najčastejšie! Dúfam, že vás články zaujmú. :)

Rozmýšľam, ako vám to zväčšiť, aby ste videli na písmená ale bezvýsledne... Sorráč.
I ♥ blogspot. 




1. DEŇ 
Najlepšia kniha, čo si čítala minulý rok. 

Ufff, hneď taká zákerácka otázka? Nuž, čo už. Pohrabala som sa v knihách, čo mám na Goodreads a na lístok som si vypísala tieto štyri: Prežiť, Mesto kostí, Vek zázrakov a Mechanický princ. Potom som mala dlhú meditáciu, počas ktorej som sa snažila vybrať tú úplne da best a...tramtadadá...

MECHANICKÝ PRINC od Cassandry Clare
(Séria Pekelné stroje, diel druhý)


Vo co tady go?

V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára  Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku. Niekto ich zradil. Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?

A prečo práve Mechanický princ?

Jednoznačnú odpoveď na túto otázku vlastne ani nemám. Sama neviem prečo, veľmi som sa na Mechanického princa tešila, a keď som ho našla v knižnici, skoro som odpadla. Knihu som čítala veľmi pomaly, vychutnávala som si každé slovo a zubami-nechtami som sa bránila poslednej strane. Keď som ju nakoniec obrátila, vedela som, že som sa do tejto série práve počas tohto dielu zamilovala. Dodnes je to pre mňa tak trochu záhada, keďže po prvom diele tejto série (Mechanický anjel), ktorý sa mi zasa až tak veľmi nepáčil, som mala na Pekelné stroje menšiu averziu. Navyše, slovenská verzia má úžasnú obálku a páči sa mi asi najviac (ja viem... nesúď knihu podľa obalu ...ale tak :D). 
A má úžasné postavy! Nie nadarmo vyhral Will Herondale tohtoročnú súťaž o najviac sexy knižného hrdinu! A Tessa patrí tiež k mojim najobľúbenejším hrdinkám. Takže, ak sa tu náááhodou nachádza niekto, kto ešte Mechanického princa nečítal... Tak viete, čo robiť. :)

A čo Vaša najlepšia kniha minulého roka? Pamätáte sa ešte? 

2 komentáre:

  1. S týmto výberom by som rozhodne súhlasila, ale u mňa je to za minulý rok Throne of Glass.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vkuse to niekde vidím, fakt je to také dobré? o.O

      Odstrániť