nedeľa, 27. júla 2014

Kerstin Gier, jej Drahokamy a môj názor


Žáner: Young adult, Fantasy (cestovanie časom)
Vydavateľstvo: CooBoo
Jazyk: český

Rudá jako rubín
Diel: Prvý
Originálny názov: Rubinrot
Hodnotenie na Goodreads: 4.13
Počet strán: 336 strán

Ako to začína?
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Modrá jako safír
Diel: Druhý 
Originálny názov: Saphirblau
Hodnotenie na Goodreads: 4.23
Počet strán: 344 strán

Ako to pokračuje?
Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!

Zelená jako smaragd
Diel: Tretí
Originálny názov: Smaragdrun
Hodnotenie na Goodreads: 4.25
Počet strán: 418 strán

Ako to končí?
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Jí i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)

Ani vo sne by mi nenapadlo, že si raz niečo zamilujem tak veľmi... a že to bude pochádzať z Nemecka. Nechcem ohovárať a pripomínať si školu ale fakt nemám rada nemčinu a už vonkoncom nie našu nemčinárku, ktorá sa spočiatku zdala ako celkom milá osoba. Btw. možno aj milou osobou je ale... vie niekto, prečo sú učitelia takí strelení, keď sú práve vo svojom...? (povedala by som živle ale je to tak, keď v podstate nerobia nič iné len nadávajú na svoju prácu a na nás študentov? o.O - samozrejme, nehádžem všetkých do jedného vreca a pred čestnými výnimkami skladám pomyselný klobúk.) Ale práve som mega odbočila od témy, a tak sa k počiatočnej myšlienke zasa surovo vrátim a nechám svoj mozog odpočívať ešte nejakých tých zopár dní a sladko si užívať nevedomosť dátumu a dennej doby. :D Takže... Kerstin Gier. Táto skvelá autorka je Nemka, autorka románov pre ženy a aby nebola len tak obyčajná, tak rada píše aj pod psedonymami ako Jule Brand a Sophie Bérard. Svoju strastiplnú cestu k jej osudnému povolaniu maliarky slov opisuje tak, že sa k papieru (alebo wordu, nech je to ako chce) a peru dostala vtedy, keď prišla o prácu (vidíte, načo vám je v dnešnej dobe to, že ste vyštudovaná pedagogička a máte diplom?). Ale všetko zlé je na niečo dobré... a v tomto prípade aj strata práce, pretože čo by to bol literárny svet bez takýchto skvostných diel, na ktoré narazíte len občas, sem-tam? No a keby ste sa chceli ísť Kerstin poďakovať za jej diela aj osobne, nájdete ju aj jej manžela ako si spokojne nažívajú neďaleko Kolína nad Rýnom. 

Nebudem vám tu teraz opisovať dej, keďže si ho všetci môžete prečítať v anotáciach a v podstate aj tak nezáleží na tom, čo sa v knihe deje ale ako sa to deje. Snáď je pre vás postačujúcou informáciou len to, že je to celé o cestovaní časom... ale že o akom premakanom cestovaní časom! ...Ak si teraz práve vravíte, že omg, čo už len môže byť zasa s tým cestovaním v čase nanovo a inak premakané ako doteraz? tak vám poviem, že... aj ja som si to myslela. Ale ešte predtým ako som sa dostala k tejto nezmyselnej myšlienke ju predchádzala iná, ktorá bola ešte uletenejšia. Hm, myslela som si, že Drahokamy sú knihy o nejakej dospelej čudáckej žene s ešte čudáckejšími problémami, že sa toho nikdy nedotknem a že nechápem ako to toľko mladých môže čítať a ospevovať. Ale počas voľna som sa na to pozrela detailnejšie a vysvitlo, že všetky moje domnienky boli úplne ale úplne, najviac ako len byť mohli, vedľa. Takže som sa, ani sama neviem ako, do Drahokamov pustila. 
A nemohla som toho času veru urobiť nič mojej duši a mysli prosperujúcejšie! 

Po prvé, keďže sa tu vyskytuje cestovanie časom, mala som možnosť pozrieť sa na roky minulých storočí, dozvedela som sa znova zopár nových perličiek a vďaka tomu si ma kniha získala úplne na celej čiare. Milujem históriu, takže mi autorka naozaj ulahodila. Navyše sa to všetko pravidelne a veľmi nenásilne striedalo s dnešnou dobou (keďže skákali raz sem a raz tam) a všetko to doprevádzala úžasná hlavná hrdinka, ktorá bola vtipná ale hlavne nebola naivná a celkovo bola taká akási iná ako všetky tie supervyspelé knižné hrdinky dnešnej doby.  Gwendolyn (to je ale meno, čooo?) bola jednoducho obyčajná šestnásťročná baba a ešte aj na chalanov reagovala presne tak ako podľa mňa obyčajné šestnásťročné baby na chalanov reagovať zvyknú. Takže tá Gwendolyn, to bolo po druhé. 
A po tretie... nie len Gwendolyn, všetky postavy boli skvelé a svojím osobitým spôsobom vtipné! Ooo, Gideon, jej srdca šampión - občas vašu maličkoť počastuje skvelou čerešničkou na torte v podobe vtipnej hlášky alebo čojaviemčoho ale nebojte sa, budete naňho mať aj neeervy... presne tak ako na typického chalana z vášho sveta. No a potom ešte Leslie, najlepšia kamoška Gwendolyn, ktorá fakt perlí a už dávno som sa na nikom tak schuti nezasmiala. Milý a neškodný humor bol fakt... osviežujúci! Aaaa, viete čo? Gwendolyn má aj najlepšieho kamoša! A nie len tak hocijakého! Xemerius je démon (rozumej duch) chŕliča a ak vás nedorazia hlášky Gwendolyn a Leslie, tak vás dorazia práve tie Xemeriusove. Hmm, čo viac si môže čitateľ priať...? Ak k tomu ešte pribalíte naozaj kvalitnú fantasy zápletku a celé to zabalíte do naozaj originálneho a neotrepaného štýlu písania (alebo rozprávania) dostanete niečo, na čo budete ešte sakramentsky dlho spomínať. 

Noo... a ak vám to ešte z celého môjho rozprávania nedošlo, tak dávam celej tejto sérii takých päť lajkov ako hrom a keby som mohla, tak vás všetkých nahrniem do čítania. Ale predsa len, žijeme v demokratickej krajine, kde má každý právo vlastného výberu a názoru, a tak vám môžem Drahokamy len a len vrelo odporučiť! 

(To je na dôkaz tých, už spomínaných, 5 lajkov)

2 komentáre:

  1. Jaq som sa tak hnevala, keď som dočítala 1. knihu, strašne sa mi to páčilo a zistila som, že autorka je Nemka. Skoro som zo stoličky spadla 8D Zbožňujem ju, ale s nemčinou mám presne rovnaký problém ako ty 8D
    Už som od autorky čítala aj inú a ne-fantasy vec a tá bola tiež skvelá, takže talent jednoznačne má 8) Teším sa až si prečítam konečne SIlber 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Drahokamy moje krásne najlepšie! <3 Je to pre mňa fakt dokonalá séria, do-ko-na-lá. :)

    OdpovedaťOdstrániť