piatok, 30. októbra 2015

3 strašidelné knihy na 1 strašidelný večer

Petrosa sa vracia zo záhrobia, aby vás strašila svojimi písmenami práve 30. októbra. Náhoda? Nemyslím si. 

Ale nie. Mám pre vás trochu halloweensky článok, aj keď ja osobne tento sviatok nejako extra neslávim. Večer si síce pravdepodobne pustím Ospalú dieru ale žiadne vyrezávanie tekvíc a žiadna párty sa nekoná (tých mám za posledný týždeň viac než dosť, nie že by som sa chcela chváliť). 
Vrátim sa však k podstatnej podstate tohto come-backu. 
Dnes už od rána cítim v kostiach, že napíšem článok. Po neuveriteľných 2 mesiacoch, kedy som písala maximálne nákupný zoznam alebo trápne výlevy v chate na facebooku. A veľký návrat by mal byť aspoň trochu výnimočný a zaujímavý, takže som celý deň brázdila internet a hľadala inšpiráciu. 
Keďže som si založila práve knižný blog, rozhodla som sa, nečakane, udrieť práve na knižnú strunu a dostať do vášho povedomia 3 hororové knihy, ktoré sa v mojom strašidelnom repertoári nachádzajú. No hej, len tri. (Ale lepšie ako nič.)

 


Začneme pozvoľna, najmenej strašidelným z trojice hrôzostrašných príbehov, ktoré mi nejaký ten deň pobudli v hlave.


Prvé, čo ma pri pohľade na túto knihu v knižnici odrádzalo, bola samotná obálka. Vážne, pozrite sa na to. O to viac zabolí, keď vidíte ako pekne sa s tým dokázali vyhrať v iných krajinách. Ale ako sa hovorí, nesúď knihu podľa obalu, anotácia znela celkom zaujímavo, a tak som si knihu odniesla domov. 


Tim si zúfalo hľadá nový podnájom. Jeho bývalá priateľka Lilla ho vyhodila z bytu a život sa mu od základov zmenil. Keď sa mu pritrafí výhodné ubytovanie vo vychytenej štvrti Sydney, považuje to za veľké šťastie. Zo starodávneho sídla však behá mráz po chrbte, čudácky pôsobí aj majiteľka, mladá Anna, trpiaca agorafóbiou. Už pol roka nevyšla na denné svetlo. Tima jej psychická porucha neodradí, no keď sa v dome začnú diať zvláštne, hrôzu naháňajúce javy, pochytí ho oprávnený strach. Žeby sa Anna predsa len pomiatla? Alebo si má radšej posvietiť na bývalú lásku, ktorá sa mu opäť pripletie do života? Postupne sa ozývajú temné tiene minulosti a Tim sa znenazdajky ocitá uprostred zákernej hry bez šance na únik.

A musím uznať, že som svoj výber "naslepo" vôbec neľutovala. Nebol to síce šialene dokonalý príbeh, od ktorého by som sa nebola schopná odtrhnúť, radím ho však k tým lepším, s ktorými som mala tú česť. Zákerná hra vedela občas nahnať zimomriavky, nemôžem však povedať, že by som kvôli nej nemohla spať. Išlo preda len skôr o psychologický príbeh, než ako o pravý nadprirodzený horor. 
Hrdinovia boli príjemní a zaujímavo spracovaní. Autorka si dokázala udržať moju pozornosť až do konca a aj napriek tomu, že som vtedy mala povinností až-až, knihu som prečítala na dve večerné posedenia.


O stupienok vyššie stojí už o niečo lepšia a kvalitnejšia kniha.


Kto ešte nepočul o tejto knihe, môže ľutovať. Vreštiace schodisko je síce kniha, o ktorej sa dočítate, že je pre mladších čitateľov, rozhodne však nesklame ani tých starších. Ak sa teda chcete báť, mali by ste siahnuť práve po tomto príbehu. Napätie je tu priam hmatateľné a zaručujem vám, že ak sa do knihy pustíte pred spaním (ako ja), nebude vám všetko jedno!

Londýn má vážny problém: pred päťdesiatimi rokmi sa začali všade zjavovať nie priveľmi priateľskí duchovia všetkých foriem a tvarov. Dospelí sú proti nim bezmocní. Len deti, a len tie so špeciálnymi schopnosťami ich dokážu nájsť a vyhubiť. A tak ako huby po daždi vyrástli na každom rohu agentúry na ich likvidáciu, ktoré tvrdo bojujú o každú zákazku. 
Statočná a talentovaná Lucy Carlylová pracuje pre Anthonyho Lockwooda v malej agentúre Lockwood a spol., ktorá ako jediná odmieta patronát dospelých. Po nevydarenej zákazke im hrozí krach, keď sa na prahu zjaví každým odmietaný zákazník. Lucy, Anthony a ich sarkastický spoločník George musia stráviť noc v najstrašidelnejšom dome v Anglicku a vyduriť odtiaľ nezvaných obyvateľov. Červená izba i Vreštiace schodisko si totiž žiada obeť za každú noc strávenú v ich dome.
Vreštiace schodisko má nezameniteľnú atmosféru, na ktorú si budete jasne spomínať aj rok po prečítaní - ako ja teraz. Sympatické postavy, ktoré vás budú príbehom sprevádzať, si obľúbite rýchlo a nevnímajúc. A nakoniec, aj keď si budete počas čítania neustále "hlídat záda" od knihy sa nebudete vedieť odtrhnúť.


A čo by to bol za hororový rebríček bez Kinga???


Stephen King je kráľ hororu a aj keď som od neho prečítala zatiaľ len jednu knihu, som viac ako spokojná a veselo ju odporúčam ďalej. Nebola síce tak hrôzostrašná, že by som si obhrýzala nechty, vzbudila však príjemné zimomriavky a ja jej čítanie absolútne vôbec neľutujem, ba naopak. 

Aspoň tu máme krajšiu obálku nooo. 
Svet kolotočiarov je pestrý, falošný aj desivo úprimný. Občas sa pri stánkoch nehrá o plyšové medvedíky, ale o život. V strašidelnom zámku strácajú mladé ženy spodnú bielizeň a tečie v ňom ozajstná krv. Na vlastnej koži to zistí vysokoškolák Devin Jones, ktorému život dáva poriadne zabrať. Devinova prvá veľká láska sa skončila katastrofou, takže je stále panic a zostalo mu po nej iba zlomené srdce. Nemá s kým stráviť leto, preto nastúpi na letnú brigádu v zábavnom parku Joyland v malom severokarolínskom meste. Ide tam s nádejou, že pri kolotočoch zabudne na svoje depresie a trápenia.Joyland mu však pripraví niečo omnoho lepšie – ale aj horšie. Devin spoznáva bizarné postavičky z kolotočiarskeho sveta a zapletie sa do riešenia starej vraždy, po ktorej zostal medzi jarmočnými strašidlami jeden skutočný a veľmi nepokojný duch. Pri dramatickom pátraní takmer príde o život. Nachádza však novú lásku a konečne sa z neho stáva muž, hoci úplne inak, než dúfal.
Ak teda obľubujete Kinga, horor alebo jednoducho kvlaitnú knihu s prepracovaným príbehom, siahnite po Joylande. 


A ja teda idem ďalej čakať mamu, ktorá mi má doniesť pokračovanie Vreštiaceho schodiska, ktoré mi dnes dorazilo. Náhoda? Nemyslím si. Veľmi, veľmi, veľmi sa naň už teším.
Ako trávite dnešný deň vy? A ako vlastne prádzninujete? Máte nejaké veľké plány?

2 komentáre:

  1. Zákerná hra ma milo prekvapila, aj keď som čakala niečo iné. :) Ale inak dobré.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Júúúj, konečne som sa dočkala článku! ♥
    No, Halloween neslávim a hororov sa bojím, takže jediné, čo by sa k niečomu strašidelnému aspoň mohlo priblížiť je moja momentálna rozčítaná kniha, Seductor, ktorá nie je nič extra ale má aspoň temný námet ;)
    Ja som od Kinga čítala len Tretie oko, čo bol skôr taký psychologický triler, ale občas ma aj zamrazilo v kostiach :D
    Celkom si ma nalákala na to Vreštiace schodisko, tak keď budem mať raz v budúcnosti viac času, tak po ňom možno siahnem a hádam sa nebudem báť! :D

    OdpovedaťOdstrániť