nedeľa, 3. apríla 2016

Ktorým olievačom by som otvorila dvere? Hm.

Akože hneď na začatok poviem, že asi aj tak žiadnym dobrovoľne. Ale týchto by som pretrpela. A dodám, že tento článok mal byť už na Veľkonočný pondelok, ale keď si niečo naplánujete, tak to vyjde len málokedy. Preto je až dnes. Rozhodla som sa vytiahnuť menej populárnych knižných hrdinov, ktorí pohli mojím srdcom, aby sa tu znova nehemžilo len Dimitrim, Adrianom, Noahom, Jaceom a Willom. Lebo za iných okolností by tu boli, smaozrejme, oni.

Falco

Falco zahviezdil v knižnej sérii Rád večnej ruže a nie žeby sa mi nejako extra dostal pod kožu, ale je taký iný a ľahko zapamätateľný, a keď som rozmýšľala nad týmto rebríčkom, napadol mi ako prvý. Keďže som sama výtvarníčka, dalo by sa povedať, udrelo mi na strunu, že bol maliarom, milujem časy dávno vzdialené a Falco pochádza z renesancie a kto by nemal rád jeho rodné Benátky?
Navyše je fešák, dáva dobré neobyčajné hlášky a nie je bad boyom, lebo je aký je a nerobí to len preto, aby ho ženy žrali. A keď si ho predstavím celého zafúľaného od farieb s vedierkom u mňa doma, tak som si istá, že by som nebola skamaná, že prišiel. Haha.


Ezra

Ezra Faulkner by asi mal menší-väčší problém s olievaním, keďže chodí vďaka dopravnej nehode o paličke a má poranené zápästie. Aj napriek tomu je to však poriadny týpek z knihy Ako sa to všetko začalo a ja ho mám vážne rada. Ezra je taký... jednoduchý a jeho život sa nehemží happyendmi. Aj tak to však zvláda celkom fajn a jeho zmýšľanie mi bolo viac než sympatické. 


Newt

Newt z Laybrintu je rozumný, ironický a ochranársky. Ten by také olievanie určite pojal mierne. A to sa počíta. Páči sa mi jeho vystupovanie, že sa na všetko dokáže pozrieť kritickým okom a zaujať spravodlivé stanovisko. Ešte som nečítala posledný diel, ale videla som zopár spoilerov a nie je mi všetko jedno. Navyše patrí tento knižný hrdina do dystopickej knižnej série, ktorej sa podarilo zaujať moju ctenú osobu ako jednej z mála v poslednej dobe. Všetky sú už na jedno kopyto, len Labyrint je lietadlo.
Vo filmovej podobe je Newt trochu iný ako v tej knižnej, ale páči sa mi tak či tak Thomasa Brodie-Sangstera mám rada. 


Dorian

Neprekonateľný gantleman a narcis, Dorian Gray, by z takého olievania urobil určite nezabudnuteľný zážitok. Vodu by pravdepodobne zachytával do vedra vo večne upršanom viktoriánskom Londýne už niekoľko týždňov dopredu a kdesi som čítala, že dažďová voda je pre vlasy viac než prospešná. 
Pán Gray má jendoznačne štýl so svojou cigarou a večnou mladosťou. Ide o postavu s hlbokou psychológiou, o ktorej ma bavilo čítať, pretože je nadčasový, rovnako ako celá kniha. Myslím si, že práve Potrét Doriana Graya bude klasika, ku ktorej sa budem neustále vracať. A prečo nie práve na Veľkú noc?


Wes

Wes z Pravdy o večnosti mi spočiatku absolútne vôbec nesadol. Dokonca som knihu odložila a nemala v pláne sa k nej niekedy vrátiť. Z neznámeho dôvodu som po nej však znova siahla a len som ústa otvárala. Wes mal nádherné myšlienky a navonok pôsobil príjemne flegmaticky, vo vnútri však mal hotový prales pocitov. Príbeh som náročky naťahovala a čítala čo najdlhšie, lebo som sa s ním jednoducho nechcela rozlúčiť. Neviem, či som sa niekedy tak tešila na večerné čítanie ako práve počas čítania tohto. 
Tipujem, že Wes by mal na háku celú olievačku a len by to tak odflákol, aby sa nepovedalo. 3x áno pre Wesa. 


Do pätice všetko dobré, a teda končíme. Teraz by ma zaujímalo, či niektorú z týchto postáv poznáte a aký názor naňho máte? A tiež by ste sa mohli pochváliť, ako ste prežili Veľkonočný pondelok? V dnešnej dobe už olievačka predsa len nie je taká, ako bývala kedysi. Najmä v mestách sa vytratilo čaro dedinskej naháňačky. Ale keď sa chce, tak sa dá, a preto máme v bytoch sprchy a ako moja spolužiačka, máme aj kamrátov, ktorým nerobí problém nabehnúť s vedrami aj večer do podniku. A aj keď to v danej chvíli nie je dvakrát príjemné, spomíname na to väčšinou celkom rady, nie? :-)

2 komentáre:

  1. Perfektní článek a blog! Právě jsem na tebe narazila a zamilovala jsem si to tu ☺☺☺. Líbí se mi, jakým stylem píšeš a jak se vyjadřuješ ☺☺.

    Měj se krásně, Mimozemšťanka

    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem ti veľmi pekne, potešila si ma :))

      Odstrániť